מדעי הנתונים והסייבר
CyberSmall2

אשכול מדעי הנתונים והסייבר

בימינו בכל תחום שנבחר יש לטכנולוגיות המחשוב שימושים רבים, והן חלק מרכזי בחיים היום יומיים בכלל ובחיים המקצועיים בפרט. כולנו משתמשים בתדירות גבוהה בכלים ממוחשבים לאיסוף נתונים כמותיים ולניתוחם, ומשתמשים בטכנולוגיות הזמינות לנו לצרכים שונים, לדוגמה: חיפוש מידע, עיבוד מידע, מיפוי, מידול, עיבוד תמונות, ניתוח טקסט, יישומי בריאות בכלל ורפואה מותאמת אישית במיוחד.

כלים אלה והנתונים הנאספים באמצעותם והמשמשים בהם, הם משאבים בעלי חשיבות מרכזית. שימוש נכון בהם עשוי להיות מנוף מועיל ביותר, אך עלול גם לייצר חשיפות קריטיות, סיכון לאובדן מידע ולדליפת מידע ובעיות הכרוכות בפרטיות המשתמשים. לכן ברור גם הצורך להכיר את העקרונות הבסיסיים של ממשק אבטחת המידע עם הזכות לפרטיות כדי להשתמש בצורה נבונה ואחראית בטכנולוגיות המחשוב.

מטבע הדברים, הכשרתם של סטודנטים/יות בתחומי הדעת השונים מחייבת היכרות  ולוּ רק בסיסית  עם המחשב, עם טכנולוגיות המחשוב ועם הכלים שהן מציעות. זאת כדי שיוכלו להשתמש בהם בצורה יעילה, מאובטחת ואחראית במהלך הלימודים, במחקר האקדמי, ולאחר מכן כמובן בדרכם המקצועית.

חזון האוניברסיטה הוא כי בוגריה בכל תחומי הדעת יקבלו ידע והכרה בסיסיים של טכנולוגיות המחשוב והכרה של כלים ממוחשבים רלוונטיים ושל השימוש האחראי והמאובטח בהם.

אשכול נתונים זה יספק כלים בסיסיים אלו.

מרכזת האשכול הגב' נירה ברק, דוא"ל nbarak1@univ.haifa.ac.il, טלפון: 04-8240140

רשימת קורסים בשנת תשפ"ד

לפרטים על קורס פרטיות ואבטחת מידע במרחב הסייבר